Algemene Vragen

Categorieƫn: Algemene Vragen, Lidmaatschap

Uw gecombineerde ledenkaart/bloedgroepkaart bevindt zich in uw persoonlijke toegang. Daar kunt u hem bekijken, afdrukken of als afbeelding opslaan/downloaden (op uw pc of smartphone) via de zwarte knop “bekijken”. Het bevat uw persoonlijke gegevens en de belangrijkste medische gegevens (incl. bloedgroepinformatie) die u bij uw inschrijving hebt verstrekt. U kunt de gegevens op deze ledenkaart niet rechtstreeks daar wijzigen, ze worden automatisch door het systeem ingevoegd.

Om de gegevens op de voorkant te wijzigen of aan te vullen, logt u in op uw ledengebiedĀ en klikt u op de zwarte knop “bewerken” onder “Mijn gegevens”. Daar kunt u al uw gegevens op elk moment wijzigen. Vergeet niet te eindigen met “Invoer opslaan”.

De tekst op de achterzijde van de ledenkaart kunt u niet wijzigen, dit is een korte versie van de voorbeeldversie van het levenstestament, die voor alle leden geldt. U krijgt toegang tot de volledige en individuele versie door onder de ledenkaart op de zwarte knop “wijzig patiĆ«nten gegevens” te klikken. Dit brengt u naar het bewerkingsscherm voor het levenstestament, dat u naar wens kunt aanpassen/wijzigen/aanvullen. Zie “Levenstestament” voor instructies.

Nadat u het levenstestament voor de eerste keer hebt bewerkt, ziet u een extra zwarte knop “bekijk het levenstestament“, van waaruit u het kunt bekijken, afdrukken en doorsturen.

Helemaal onderaan de leden-ID-pagina vindt u nog een link die u rechtstreeks naar uw noodinformatie brengt – deze heeft dezelfde functie als de QR-code op de leden-ID, en u kunt deze naar wens kopiĆ«ren en plakken, bijvoorbeeld in de noodinformatie op uw smartphone. Meer hierover onder “Noodinformatie“.

Niet-leden kunnen op deze pagina een voorbeeldversie van een ledenpas vinden.

PS: We hebben besloten de ledenpas aan te bieden als download en als digitale versie, zodat u zelf kunt bepalen in welke vorm u hem wilt gebruiken. Sommige leden zullen de voorkeur geven aan een papieren versie (we raden aan deze te lamineren), anderen aan een plastic creditcard-achtige versie, en weer anderen geven de voorkeur aan alleen de digitale versie op hun smartphone.

U kunt de lidmaatschapskaart thuis afdrukken of in een kopieerwinkel, waar speciale printers voor plastic kaarten beschikbaar zijn, of via een online service. Aangezien onze lidmaatschapskaart geen vervaldatum heeft (we willen niet dat je in geval van nood verkeerd wordt behandeld vanwege een verlopen lidmaatschapskaart…) druk je hem alleen opnieuw af als hij er niet meer goed uitziet, je hem kwijt bent of je gegevens zijn veranderd.

Categorieƫn: Algemene Vragen, Lidmaatschap

Om ervoor te zorgen dat uw zorgverlener alleen de medische handelingen uitvoert waarmee u instemt, zelfs in noodgevallen en wanneer u niet reageert, hebben we de informatie voor noodgevallen op uw ledenpas geplaatst: zowel als link evenals de QR-code.

Medische professionals kunnen de QR-code op uw ledenpas rechtstreeks scannen, bijvoorbeeld met een tablet, en hebben dan onmiddellijk toegang tot al uw relevante medische gegevens en uw volledige patiƫnten richtlijn. Ze kunnen de link ook kopiƫren/invoeren in een browser en hem daar ophalen. Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde, en in beide gevallen wordt als tussenstap een willekeurige code gegenereerd, die het voor een hacker onmogelijk maakt om de wilsverklaringen van andere SafeBlood-leden te bekijken. In ons geval is het doel van dit alles onder meer om te voorkomen dat er mRNA-producten in uw lichaam terechtkomen zonder uw uitdrukkelijke toestemming. En ook om ervoor te zorgen dat uw medische voorkeuren duidelijk, zichtbaar en gerespecteerd zijn in alle medische zaken.

In het levenstestament legt u alle medische en juridische gegevens vast, maar u wijst er bijvoorbeeld ook een vertrouwd persoon aan die uw belangen behartigt als u niet meer reageert.

Een extra pluspunt van onze nood informatie oplossing is dat het door de QR-code opgeroepen levenstestament door medisch noodpersoneel binnen enkele seconden in de meeste gangbare wereldtalen kan worden vertaald. Dit zorgt ervoor dat u, zelfs wanneer u naar afgelegen gebieden reist, het behandelend personeel in staat stelt uw medische wensen te begrijpen.

Wij raden u aan de ledenpas met de noodcode in een geprinte versie bij u te dragen, maar deze ook te kopiƫren naar de noodinformatie op uw smartphone. Instructies over hoe u dit kunt doen vindt u helemaal onderaan de pagina: Leden ID in uw leden toegang. (George = link Member access)

Op het vergrendelingsscherm van uw smartphone heeft men toegang tot uw gegevens, zelfs als deze beveiligd zijn met een code.

Niet-leden kunnen hier een voorbeeld van een noodinformatie vinden.

Ā 

Categorieƫn: Algemene Vragen, Lidmaatschap

De wilsverklaring is een bindend document voor uw behandelende arts, waarin u duidelijk aangeeft welke medische behandelingen bij u mogen/moeten worden uitgevoerd in geval van nood. Ook geeft u hier een vertrouwenspersoon aan die u machtigt om bepaalde of alle beslissingen voor u te nemen als u niet meer reageert. Om geldig te zijn moet de wilsverklaring uw persoonlijke gegevens bevatten, gedateerd en ondertekend zijn. Wij raden u aan de datum regelmatig bij te werken, zodat het duidelijk is dat de wilsverklaring actueel is. Hij hoeft echter niet notarieel bekrachtigd te worden; uw handtekening is voldoende. In ons geval wordt de digitale handtekening beschouwd als het feit dat u de wilsverklaring alleen in de met een wachtwoord beveiligde leden omgevingĀ kunt schrijven, zodat gegarandeerd is dat deze alleen door u is geschreven. Wij raden u echter aan een gedrukte en traditioneel ondertekende versie van uw levenstestament bij u te dragen (samen met uw Safeblood lidmaatschapskaart) om discussies te vermijden. Als de digitale versie niet wordt geaccepteerd, kunt u of uw vertrouwenspersoon verklaren dat op verzoek een papieren versie met handtekening zal worden verstrekt.

U kunt de wilsverklaring uitsluitend in uw ledenruimte aanmaken, bewerken en bekijken. Hulpverleners kunnen er echter te allen tijde toegang toe krijgen via de QR-code op uw ledenpas. Dit is ook het eigenlijke hoofddoel van de wilsverklaring. Meer informatie over informatie voor noodgevallen vindt u op deze pagina.

De wilsverklaring bestaat in wezen uit twee delen:

Het eerste deel: de “Persoonlijke gegevens” en “Medische gegevens” komen rechtstreeks uit de database en kunnen hier niet worden gewijzigd, maar alleen in uw leden omgevingĀ onder “Mijn gegevens” en druk daar op “bewerken”.

Het tweede deel: In het tekstveld wordt de eigenlijke tekst van uw levenstestament als voorbeeld gegeven. U kunt veranderen wat u wilt, u bent hier volledig vrij in. In ieder geval moet u de punten invullen waar een “…..” staat. Achter de “…..” wordt telkens uitgelegd wat u daar in plaats van de punten moet invoegen (bv. “voornaam + familienaam”). Verwijder vervolgens deze schuin gedrukte uitleg.

Als je geen “vertrouwenspersoon” hebt of wilt, verwijder dan alles wat daarmee samenhangt.
Als uw vertrouwenspersoon niet dezelfde bloedgroep heeft als u, moet u dit hier in de tekst veranderen of de hele passage schrappen.
De laatste “….” is voor de handtekening in de gedrukte versie, die u met de hand op papier ondertekent nadat u het levenstestament heeft afgedrukt. Voor de elektronische versie is het raadzaam deze zo te laten.
Heel belangrijk: wanneer u uw levenstestament hebt aangepast, slaat u het op door op de rode knop “Wijzigingen opslaan” te drukken – als u dat niet doet, keert alles terug naar de oorspronkelijke voorbeeldtekst.

Niet-leden kunnen op deze pagina een voorbeeldversie van een levenstestament vinden.

U kunt uw levenstestament bekijken, bewerken, afdrukken, downloaden als PDF-bestand of bijvoorbeeld rechtstreeks via e-mail doorsturen naar uw arts.

Hoe, Waar, Wanneer, Wat?

Dit kan alleen via de zojuist genoemde ā€œregisterā€-pagina (https://safeblood.nl/en/become-a-member/ ā€“ of met uw landextensie in plaats van ā€œnetā€) op onze website. Vul daar alles in wat nodig is – we zullen u door het registratieproces leiden, waar u onder andere uw persoonlijke gegevens invoert en wordt gevraagd naar uw vaccinatiestatus. Daar upload u ook een ID, want we moeten zeker weten dat u een echt mens bent. We vragen u ook om twee redenen contributie te betalen: Ten eerste is onze organisatie erg groot en administratief complex geworden; dit kost geld. En ten tweede is dit een extra stap om ervoor te zorgen dat u geen “gaga-leden” of zelfs “mol” (infiltranten) bent – alleen die leden die daadwerkelijk voor en met ons zijn, nemen deze extra kosten en moeite op zich.

De aanbevolen standaardprijs voor een lidmaatschap is 50 EURO in het eerste jaar, 20 EURO vanaf het tweede jaar. Dit zijn standaardprijzen voor mensen met een normaal inkomen, maar u bepaalt de premie naar uw vermogen. Als u niet tot de rijken behoort, maak je gewoon 10 of 20 euro of wat dan ook over, als u kunt, betaalt u meer. Het is belangrijk dat u Ć¼berhaupt betrokken bent, want ā€œactie is reactieā€ ā€“ daarom word u lid; omdat u weet dat het zonder uw inzet, uw hulp, niet zal werken. Even wachten tot de anderen alles al gedaan hebben en dan in het gemaakte nest zitten kan ook, maar misschien bent u eerder een pionier dan een volger šŸ˜‰.

Heel belangrijk : vul a.u.b. de gegevens in die we nodig hebben . Het is absoluut nutteloos als u lid wordt maar ons niet uw bloedgroep vertelt of hoe en waar u te bereiken bent. U komt terecht in een (volledig anonieme) database waar wij en u naar potentiĆ«le bloeddonoren kunnen zoeken ā€“ als daar geen informatie in staat, werkt het allemaal niet. Als u echter uw bloedgroep op dit moment niet weet, geen probleem, u kunt nu lid worden en deze later toevoegen.

Als u problemen hebt met computers (vul uw lidmaatschapsaanvraag in op een pc of op zijn minst een tablet – het is omslachtig op een mobiele telefoon), vraag uw kinderen om u te helpen, en als uĀ  geen kinderen hebt, stuur ons dan een e-mail of bel ons, dan helpen we u verder.

Het antwoord op deze vraag is te vinden in ” Impressum en privacybeleid ” in de voettekst van onze website.

Hulp bij invullen van de velden bij lidmaatschap

Geeft aan of je ID-kaart is gevalideerd. We vragen je om een ID-kaart te uploaden wanneer je je registreert (of achteraf indien nodig) zodat we je als mens kunnen valideren. Zodra dit is gebeurd, wordt je badge verwijderd en zie je een āœ… (indien gevalideerd) of een āŒ (nog niet gevalideerd) achter je achternaam.

Lidmaatschap

Dit kan alleen via de zojuist genoemde ā€œregisterā€-pagina (https://safeblood.nl/en/become-a-member/ ā€“ of met uw landextensie in plaats van ā€œnetā€) op onze website. Vul daar alles in wat nodig is – we zullen u door het registratieproces leiden, waar u onder andere uw persoonlijke gegevens invoert en wordt gevraagd naar uw vaccinatiestatus. Daar upload u ook een ID, want we moeten zeker weten dat u een echt mens bent. We vragen u ook om twee redenen contributie te betalen: Ten eerste is onze organisatie erg groot en administratief complex geworden; dit kost geld. En ten tweede is dit een extra stap om ervoor te zorgen dat u geen “gaga-leden” of zelfs “mol” (infiltranten) bent – alleen die leden die daadwerkelijk voor en met ons zijn, nemen deze extra kosten en moeite op zich.

De aanbevolen standaardprijs voor een lidmaatschap is 50 EURO in het eerste jaar, 20 EURO vanaf het tweede jaar. Dit zijn standaardprijzen voor mensen met een normaal inkomen, maar u bepaalt de premie naar uw vermogen. Als u niet tot de rijken behoort, maak je gewoon 10 of 20 euro of wat dan ook over, als u kunt, betaalt u meer. Het is belangrijk dat u Ć¼berhaupt betrokken bent, want ā€œactie is reactieā€ ā€“ daarom word u lid; omdat u weet dat het zonder uw inzet, uw hulp, niet zal werken. Even wachten tot de anderen alles al gedaan hebben en dan in het gemaakte nest zitten kan ook, maar misschien bent u eerder een pionier dan een volger šŸ˜‰.

Heel belangrijk : vul a.u.b. de gegevens in die we nodig hebben . Het is absoluut nutteloos als u lid wordt maar ons niet uw bloedgroep vertelt of hoe en waar u te bereiken bent. U komt terecht in een (volledig anonieme) database waar wij en u naar potentiĆ«le bloeddonoren kunnen zoeken ā€“ als daar geen informatie in staat, werkt het allemaal niet. Als u echter uw bloedgroep op dit moment niet weet, geen probleem, u kunt nu lid worden en deze later toevoegen.

Als u problemen hebt met computers (vul uw lidmaatschapsaanvraag in op een pc of op zijn minst een tablet – het is omslachtig op een mobiele telefoon), vraag uw kinderen om u te helpen, en als uĀ  geen kinderen hebt, stuur ons dan een e-mail of bel ons, dan helpen we u verder.

Categorie: Lidmaatschap

Dat kan natuurlijk ook ā€“ we zijn blij dat we ook in deze landen een sterke positie hebben, want alleen zo kunnen we bereiken wat we willen, namelijk altijd en overal vrije bloedkeuze.

Als u kunt en wilt helpen bij het opbouwen van de benodigde infrastructuur, neem dan contact met ons op.

Categorieƫn: Algemene Vragen, Lidmaatschap

Uw gecombineerde ledenkaart/bloedgroepkaart bevindt zich in uw persoonlijke toegang. Daar kunt u hem bekijken, afdrukken of als afbeelding opslaan/downloaden (op uw pc of smartphone) via de zwarte knop “bekijken”. Het bevat uw persoonlijke gegevens en de belangrijkste medische gegevens (incl. bloedgroepinformatie) die u bij uw inschrijving hebt verstrekt. U kunt de gegevens op deze ledenkaart niet rechtstreeks daar wijzigen, ze worden automatisch door het systeem ingevoegd.

Om de gegevens op de voorkant te wijzigen of aan te vullen, logt u in op uw ledengebiedĀ en klikt u op de zwarte knop “bewerken” onder “Mijn gegevens”. Daar kunt u al uw gegevens op elk moment wijzigen. Vergeet niet te eindigen met “Invoer opslaan”.

De tekst op de achterzijde van de ledenkaart kunt u niet wijzigen, dit is een korte versie van de voorbeeldversie van het levenstestament, die voor alle leden geldt. U krijgt toegang tot de volledige en individuele versie door onder de ledenkaart op de zwarte knop “wijzig patiĆ«nten gegevens” te klikken. Dit brengt u naar het bewerkingsscherm voor het levenstestament, dat u naar wens kunt aanpassen/wijzigen/aanvullen. Zie “Levenstestament” voor instructies.

Nadat u het levenstestament voor de eerste keer hebt bewerkt, ziet u een extra zwarte knop “bekijk het levenstestament“, van waaruit u het kunt bekijken, afdrukken en doorsturen.

Helemaal onderaan de leden-ID-pagina vindt u nog een link die u rechtstreeks naar uw noodinformatie brengt – deze heeft dezelfde functie als de QR-code op de leden-ID, en u kunt deze naar wens kopiĆ«ren en plakken, bijvoorbeeld in de noodinformatie op uw smartphone. Meer hierover onder “Noodinformatie“.

Niet-leden kunnen op deze pagina een voorbeeldversie van een ledenpas vinden.

PS: We hebben besloten de ledenpas aan te bieden als download en als digitale versie, zodat u zelf kunt bepalen in welke vorm u hem wilt gebruiken. Sommige leden zullen de voorkeur geven aan een papieren versie (we raden aan deze te lamineren), anderen aan een plastic creditcard-achtige versie, en weer anderen geven de voorkeur aan alleen de digitale versie op hun smartphone.

U kunt de lidmaatschapskaart thuis afdrukken of in een kopieerwinkel, waar speciale printers voor plastic kaarten beschikbaar zijn, of via een online service. Aangezien onze lidmaatschapskaart geen vervaldatum heeft (we willen niet dat je in geval van nood verkeerd wordt behandeld vanwege een verlopen lidmaatschapskaart…) druk je hem alleen opnieuw af als hij er niet meer goed uitziet, je hem kwijt bent of je gegevens zijn veranderd.

Categorie: Lidmaatschap

Hier wijzigt u alleen uw toegangsgegevens (naam, e-mail en URL) onder “Profiel” en uw wachtwoord, onder “Wachtwoord”, indien gewenst.
Als u uw account wilt verwijderen, kunt u dat ook hier doen. Houd er rekening mee dat je ook alle gezinsleden verwijdert die je onder dit account hebt aangemaakt.

Categorie: Lidmaatschap

Deze knop brengt u naar alle volgende velden die u moet invullen om uw lidmaatschap te activeren (“Mijn gegevens” – om te bewerken zwarte knop “bewerken”), evenals naar uw Lidkaart en uw bestelling patiĆ«ntkaart (zwarte knop “view”). Gelieve zoveel mogelijk velden in te vullen. Als u niet weet wat u in een veld moet schrijven, laat het dan leeg en ga naar het volgende.
Velden met een rood sterretje * en een gekleurde achtergrond zijn verplicht: We moeten uw naam, leeftijd, bloedgroep (hoewel u die later kunt toevoegen), hoe we contact met u kunnen opnemen, enz. weten – ook het uploaden van uw ID dient om uw identiteit te verifiĆ«ren.

Als wij niet over uw relevante gegevens beschikken, is uw registratie bij ons zinloos.

Zodra u alle velden onder “Mijn gegevens” hebt ingevuld (althans alle verplichte velden) en opgeslagen, bent u onmiddellijk lid en kunt u uw lidmaatschapskaart bekijken en downloaden/printen. Van daaruit kunt u ook het levenstestament bekijken nadat u het eerst hebt bewerkt en opgeslagen.

Categorie: Lidmaatschap

Ja graag – het is erg belangrijk dat uw gegevens bij ons in elk opzicht up-to-date zijn. U kunt op elk moment gegevens in uw ledengedeelte om ervoor te zorgen dat u en wij altijd up-to-date zijn.

Categorieƫn: Algemene Vragen, Lidmaatschap

Om ervoor te zorgen dat uw zorgverlener alleen de medische handelingen uitvoert waarmee u instemt, zelfs in noodgevallen en wanneer u niet reageert, hebben we de informatie voor noodgevallen op uw ledenpas geplaatst: zowel als link evenals de QR-code.

Medische professionals kunnen de QR-code op uw ledenpas rechtstreeks scannen, bijvoorbeeld met een tablet, en hebben dan onmiddellijk toegang tot al uw relevante medische gegevens en uw volledige patiƫnten richtlijn. Ze kunnen de link ook kopiƫren/invoeren in een browser en hem daar ophalen. Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde, en in beide gevallen wordt als tussenstap een willekeurige code gegenereerd, die het voor een hacker onmogelijk maakt om de wilsverklaringen van andere SafeBlood-leden te bekijken. In ons geval is het doel van dit alles onder meer om te voorkomen dat er mRNA-producten in uw lichaam terechtkomen zonder uw uitdrukkelijke toestemming. En ook om ervoor te zorgen dat uw medische voorkeuren duidelijk, zichtbaar en gerespecteerd zijn in alle medische zaken.

In het levenstestament legt u alle medische en juridische gegevens vast, maar u wijst er bijvoorbeeld ook een vertrouwd persoon aan die uw belangen behartigt als u niet meer reageert.

Een extra pluspunt van onze nood informatie oplossing is dat het door de QR-code opgeroepen levenstestament door medisch noodpersoneel binnen enkele seconden in de meeste gangbare wereldtalen kan worden vertaald. Dit zorgt ervoor dat u, zelfs wanneer u naar afgelegen gebieden reist, het behandelend personeel in staat stelt uw medische wensen te begrijpen.

Wij raden u aan de ledenpas met de noodcode in een geprinte versie bij u te dragen, maar deze ook te kopiƫren naar de noodinformatie op uw smartphone. Instructies over hoe u dit kunt doen vindt u helemaal onderaan de pagina: Leden ID in uw leden toegang. (George = link Member access)

Op het vergrendelingsscherm van uw smartphone heeft men toegang tot uw gegevens, zelfs als deze beveiligd zijn met een code.

Niet-leden kunnen hier een voorbeeld van een noodinformatie vinden.

Ā 

Categorie: Lidmaatschap

U kunt ervan uitgaan dat onze vereniging voor velen een doorn in het oog is en dat we daarom met een waakzaam oog worden bekeken. Daarom is het erg belangrijk dat onze leden “echte mensen” zijn en geen fictieve profielen. Om deze reden vragen we u om een ā€‹ā€‹geldig legitimatiebewijs te uploaden zodat we kunnen zien dat we daadwerkelijk met een echt persoon te maken hebben.

Houd er rekening mee dat het voldoende is om de eerste pagina van uw identiteitskaart te uploaden.

Categorie: Lidmaatschap

Als u bloed nodig hebt, wilt u er zeker van zijn dat dit bloed ook echt is wat u verwacht: probleemloos bloed van een gezonde niet-gevaccineerde persoon. Dit doen we onder meer door u alle relevante vragen te laten beantwoorden. Er zijn echter maar een paar verplichte velden ā€“ als u geen informatie wilt invullen (of niet weet wat voor u van toepassing is), laat u de betreffende velden gewoon leeg.

Categorie: Lidmaatschap

U wilt in geval van nood geen bloed van gevaccineerde mensen in uw lichaam laten komen. Op dit moment heeft u deze optie niet eens, wat betekent dat we ervoor moeten vechten. Niemand kan het alleen. Omdat we nog een lange weg te gaan hebben, en misschien zelfs wat wetten moeten veranderen, is het enorm belangrijk dat we samen netwerken en druk uitoefenen. De beste manier om dat te doen is door een sterke positie te hebben, en die kunnen we met u als lid bereiken. Als wij als kleine groep oprichters proberen op te staan ā€‹ā€‹tegen Big Pharma, lachen ze zich dood. Maar als we eenmaal 10.000, 100.000 of meer leden hebben, kunnen de politici en lobbyisten er niet meer omheen om ons serieus te nemen. In Zwitserland zijn er nog zo’n tweeĆ«nhalf miljoen niet-gevaccineerde mensen, en dat zal in de toekomst niet veel veranderen. Bijna elke derde Zwitser is ondanks enorme druk vaccinvrij gebleven. Als slechts 10% hiervan lid wordt, hebben we alleen in Zwitserland 250.000 leden, genoeg om alles te bereiken wat we ons hebben voorgenomen: de vrije keuze van donorbloed.

Geeft aan of je ID-kaart is gevalideerd. We vragen je om een ID-kaart te uploaden wanneer je je registreert (of achteraf indien nodig) zodat we je als mens kunnen valideren. Zodra dit is gebeurd, wordt je badge verwijderd en zie je een āœ… (indien gevalideerd) of een āŒ (nog niet gevalideerd) achter je achternaam.

Het antwoord op deze vraag is te vinden in ” Impressum en privacybeleid ” in de voettekst van onze website.

Categorie: Lidmaatschap

Ja dat kan. In principe is elk lid ā€“ inclusief kinderen ā€“ een volwaardig individueel lid bij ons, aangezien we als individu bloed afnemen wanneer dat nodig is. Als gezinshoofd of gezinsvertegenwoordiger kunt u zich echter eerst aanmelden en daarna andere gezinsleden toevoegen. De meerderheid van onze leden registreert zich als gezin ā€“ dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat mensen zich meer zorgen maken over de kwaliteit van hun bloed als ze kinderen krijgen. De kosten bedragen 50 EURO per volwassene in het eerste jaar, kinderen en tieners tot 18 jaar (of zolang ze onderwijs volgen) zijn gratis. Vanaf het 2e jaar 20 EURO per volwassene. Hier geldt echter hetzelfde: dit zijn slechts richtlijnen. Als u kunt, betaal dan deze bedragen (of meer als je wilt), maar als dat teveel druk op uw budget legt, betaal dan wat je kunt – er is geen ondergrens: de vrije bloedkeuze en dus uw lidmaatschap bij ons mag niet en mag niet afhankelijk zijn van uw financiĆ«le mogelijkheden, maar moet een

Categorieƫn: Algemene Vragen, Lidmaatschap

De wilsverklaring is een bindend document voor uw behandelende arts, waarin u duidelijk aangeeft welke medische behandelingen bij u mogen/moeten worden uitgevoerd in geval van nood. Ook geeft u hier een vertrouwenspersoon aan die u machtigt om bepaalde of alle beslissingen voor u te nemen als u niet meer reageert. Om geldig te zijn moet de wilsverklaring uw persoonlijke gegevens bevatten, gedateerd en ondertekend zijn. Wij raden u aan de datum regelmatig bij te werken, zodat het duidelijk is dat de wilsverklaring actueel is. Hij hoeft echter niet notarieel bekrachtigd te worden; uw handtekening is voldoende. In ons geval wordt de digitale handtekening beschouwd als het feit dat u de wilsverklaring alleen in de met een wachtwoord beveiligde leden omgevingĀ kunt schrijven, zodat gegarandeerd is dat deze alleen door u is geschreven. Wij raden u echter aan een gedrukte en traditioneel ondertekende versie van uw levenstestament bij u te dragen (samen met uw Safeblood lidmaatschapskaart) om discussies te vermijden. Als de digitale versie niet wordt geaccepteerd, kunt u of uw vertrouwenspersoon verklaren dat op verzoek een papieren versie met handtekening zal worden verstrekt.

U kunt de wilsverklaring uitsluitend in uw ledenruimte aanmaken, bewerken en bekijken. Hulpverleners kunnen er echter te allen tijde toegang toe krijgen via de QR-code op uw ledenpas. Dit is ook het eigenlijke hoofddoel van de wilsverklaring. Meer informatie over informatie voor noodgevallen vindt u op deze pagina.

De wilsverklaring bestaat in wezen uit twee delen:

Het eerste deel: de “Persoonlijke gegevens” en “Medische gegevens” komen rechtstreeks uit de database en kunnen hier niet worden gewijzigd, maar alleen in uw leden omgevingĀ onder “Mijn gegevens” en druk daar op “bewerken”.

Het tweede deel: In het tekstveld wordt de eigenlijke tekst van uw levenstestament als voorbeeld gegeven. U kunt veranderen wat u wilt, u bent hier volledig vrij in. In ieder geval moet u de punten invullen waar een “…..” staat. Achter de “…..” wordt telkens uitgelegd wat u daar in plaats van de punten moet invoegen (bv. “voornaam + familienaam”). Verwijder vervolgens deze schuin gedrukte uitleg.

Als je geen “vertrouwenspersoon” hebt of wilt, verwijder dan alles wat daarmee samenhangt.
Als uw vertrouwenspersoon niet dezelfde bloedgroep heeft als u, moet u dit hier in de tekst veranderen of de hele passage schrappen.
De laatste “….” is voor de handtekening in de gedrukte versie, die u met de hand op papier ondertekent nadat u het levenstestament heeft afgedrukt. Voor de elektronische versie is het raadzaam deze zo te laten.
Heel belangrijk: wanneer u uw levenstestament hebt aangepast, slaat u het op door op de rode knop “Wijzigingen opslaan” te drukken – als u dat niet doet, keert alles terug naar de oorspronkelijke voorbeeldtekst.

Niet-leden kunnen op deze pagina een voorbeeldversie van een levenstestament vinden.

U kunt uw levenstestament bekijken, bewerken, afdrukken, downloaden als PDF-bestand of bijvoorbeeld rechtstreeks via e-mail doorsturen naar uw arts.